Polityka prywatności

Polityka prywatności
Polityka prywatności

 

REGULAMIN

 

§ 1

Serwis internetowy prowadzony pod adresem https://cieplicki.pl/ wraz z podstronami („Serwis”) to serwis tworzony przez Kamila Cieplickiego („Autor”), który za pomocą tego Serwisu chce przybliżać użytkownikom kwestie polskiego i międzynarodowego rynku ubezpieczeniowego. Autor prowadzi działalność gospodarczą pod firmą KAMIL CIEPLICKI (NIP 6141568616, REGON 021889610) z siedzibą w Kamiennej Górze(ul. H.Sienkiewicza 8, 58-400 Kamienna Góra)

§ 2

Materiały zawarte w Serwisie są zamieszczane przez Autora lub osoby, które uzyskały zgodę od Autora na publikację danej treści i mają one charakter ogólno-informacyjny, a w związku z tym nie należy ich traktować jako możliwych do zastosowania w każdej sytuacji, a to z uwagi na fakt, że w sytuacji danej osoby może pojawić się wiele czynników determinujących podjęcie innej decyzji. Również odpowiedzi udzielane w komentarzach nie należy traktować jako pełnej i wiążącej porady, albowiem jedynie dokładne zapoznanie się ze stanem faktycznym daje możliwość udzielenia takowej porady.

§ 3

Użytkownicy sieci Internet mogą umieszczać komentarze do treści zawartych w Serwisie, przy czym za niedozwolone uznaje się zamieszczanie treści mogących stanowić naruszenie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa lub dobrych obyczajów, w szczególności:
– zawierających treści wulgarne,
– godzących w dobra osobiste jakichkolwiek osób trzecich,
– naruszających prawa własności intelektualnej osób trzecich, w szczególności prawa autorskie albo chronione znaki towarowe,
– mogących stanowić zagrożenie dla prawidłowego funkcjonowania Serwisu oraz infrastruktury w oparciu o którą działa Serwis,
– zawierających reklamę albo inną formę promocji towaru, osoby albo usługi.

§ 4

Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za zamieszczane w Serwisie treści. W przypadku wystąpienia w stosunku do Autora przez osobę trzecią z roszczeniami z tytułu naruszenia jej praw przez treści umieszczone przez użytkownika, jest on (użytkownik) zobowiązany pokryć w pełnej wysokości powstałą z tego powodu szkodę wraz z kosztami obsługi prawnej.

§ 5

W przypadku pojawienia się podejrzenia niezgodności zamieszczonych przez użytkowników treści z powyższymi zasadami lub bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, osoby Autor jest uprawniony do usunięcia tych treści. W przypadku zastrzeżeń co do usunięcia treści użytkownik powinien skorzystać z narzędzi kontaktu z Autorem udostępnionych w Serwisie.

§ 6

W przypadku uznania przez jakikolwiek podmiot, że komentarz użytkownika narusza jego lub innej osoby prawa, należy skontaktować się z Autorem w celu ustalenie dalszych działań w tym zakresie.

§ 7

Wykorzystanie fragmentu lub całości wpisu bądź też stworzenia na jego podstawie własnego opracowanie jest dozwolone pod warunkiem:
1) otrzymania wyraźnej zgody autora wyrażonej w formie pisemnej lub elektronicznej,
2) wskazania (w sposób łatwy do zidentyfikowania) autorstwa tekstu oraz informacji, że tekst pochodzi ze strony https://cieplicki.pl/.

§ 8

Jeżeli w Serwisie zostaną udostępnione linki do stron należących do osób trzecich osoby Autor nie odpowiada za treści na nich zawarte oraz ich dostępność, a użytkownik wchodząc na inne strony internetowe powinien zapoznać się z obowiązującymi tam regulaminami.

§ 9

W przypadku powstania sporu prawem właściwym dla jego rozstrzygnięcia będzie prawo polskie. Dodatkowo w przypadku sporu Autora z osobą nie będącą konsumentem sądem właściwym będzie sąd ustalony dla siedziby Autora.

 

POLITYKA PRYWATNOŚCI I COOKIES

 

§ 1

Zasady przetwarzania danych osobowych obowiązujące w KAMIL CIEPLICKI (NIP 6141568616, REGON 021889610) z siedzibą w Kamiennej Górze(ul. H.Sienkiewicza 8, 58-400 Kamienna Góra) Dalej Kamil Cieplicki wynikające z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO). Administratorem Państwa danych osobowych jest Kamil Cieplicki,

  1. z którym zawarli Państwo umowę albo prowadzą negocjacje przed zawarciem umowy albo za pośrednictwem którego zawarli Państwo umowę z podmiotem trzecim.
  2. któremu wyrazili Państwo zgodę na przetwarzanie danych osobowych, w szczególności na przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną,
  3. z którym utrzymują Państwo kontakty służbowe lub biznesowe,
  4. do którego skierowali Państwo korespondencję albo złożyli reklamację.

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zawarcia umowy z Administratorem lub podmiotem trzecim, otrzymania oferty handlowej, utrzymywania kontaktów służbowych i biznesowych, uzyskania odpowiedzi na korespondencję, albo przyjęcia reklamacji. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości wykonania przez Administratora ww. czynności. Dane kontaktowe Administratora: KAMIL CIEPLICKI (NIP 6141568616, REGON 021889610) z siedzibą w Kamiennej Górze(ul. H.Sienkiewicza 8, 58-400 Kamienna Góra)  tel. 693 491 490, e-mail: kamil@cieplicki.pl („Administrator”).

 

§ 2

 

Zakres przetwarzanych danych osobowych:

  1. dla klientów, którzy zawarli z Administratorem umowę :imię i nazwisko, seria i numer dokumentu tożsamości, numer PESEL, adres zamieszkania, adres korespondencyjny, adres e-mail oraz numer telefonu,
  2. dla klientów dla których administrator świadczy usługę pośrednictwa; imię i nazwisko, seria i numer dokumentu tożsamości, numer PESEL, adres zamieszkania, adres korespondencyjny, adres e-mail oraz numer telefonu,
  3. dla kontrahentów innych niż wymienieni w pkt 1 i 2:imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres korespondencyjny, nazwa i adres siedziby firmy, adres dla doręczeń, numer NIP lub PESEL, numer rachunku bankowego, numer telefonu, adres e-mail, numer KRS
  4. dla potencjalnych klientów:imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu,
  5. dla osób z którymi personel Administratora utrzymuje kontakty służbowe i biznesowe:imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu,
  6. dla nadawców korespondencji:imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres do korespondencji, nazwa i adres siedziby firmy, adres e-mail, numer telefonu,
  7. dla osób składających reklamacje:imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres do korespondencji, nazwa i adres siedziby firmy, adres e-mail, numer telefonu.

§ 3

Informacje dotyczące profilowania

 

Na podstawie Państwa danych osobowych dokonujemy profilowania, czyli automatycznej oceny niektórych czynników osobowych dotyczących Państwa.

Dokonujemy profilowania, aby odpowiednio dobrać materiały komunikacyjne i promujące działalność administratora danych. Na podstawie Państwa profilu będziemy dobierać odpowiednie treści materiałów informacyjnych i promocyjnych.

Do profilowania wykorzystujemy następujące dane: imię, nazwisko, wiek, płeć, język, data urodzenia, miejscowość, rodzaj wykupionego i poszukiwanego produktu lub zainteresowania, źródło pozyskania danych, zawód, zainteresowania, informacje rodzinne. Ponadto przy profilowaniu bierzemy pod uwagę dane statystyczne dotyczące zachowania na stronach www i aplikacjach mobilnych, oraz preferencje wyrażone w naszych serwisach i aplikacjach.

 

§ 4

 

Podstawy prawne i cele przetwarzania danych osobowych:

 

  1. dla klientów

– wykonanie umowy oraz podjęcie niezbędnych działań przed zawarciem umowy z Administratorem, lub podmiotem trzecim – art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, – realizacja prawnie usprawiedliwionych celów Administratora danych w postaci marketingu produktów własnych oraz dochodzenia i obrony przed roszczeniami – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO,

  1. dla kontrahentów innych niż wymieni w pkt a):

– wykonanie umowy oraz podjęcie niezbędnych działań przed zawarciem umowy z Administratorem lub podmiotem trzecim – art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, – realizacja prawnie usprawiedliwionych celów Administratora danych w postaci marketingu produktów własnych oraz dochodzenia i obrony przed roszczeniami – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO,

  1. dla potencjalnych klientów:

– udzielona zgoda na przetwarzanie danych osobowych, w szczególności na przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną – art. 6 ust. 1 lit. a) RODO, – podjęcie niezbędnych działań przed zawarciem umowy z Administratorem lub podmiotem trzecin – art. 6 ust. 1 lit. b) RODO,

  1. dla osób, z którymi personel Administratora utrzymuje kontakty służbowe i biznesowe:

– realizacja prawnie usprawiedliwionych celów Administratora danych w postaci utrzymywania kontaktów oraz prowadzenia korespondencji – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO,

  1. dla nadawców korespondencji:

– realizacja prawnie usprawiedliwionych celów Administratora danych w postaci utrzymywania kontaktów oraz prowadzenia korespondencji – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO,

  1. dla osób składających reklamacje:

– wykonanie umowy oraz podjęcie niezbędnych działań przed zawarciem umowy z Administratorem lub podmiotem trzecim – art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, – realizacja obowiązku prawnego obciążającego Administratora wynikającego z obowiązujących przepisów prawa – art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, – realizacja prawnie usprawiedliwionych celów Administratora danych w postaci dochodzenia i obrony przed roszczeniami – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.

 

§ 5

 

Odbiorcy danych osobowych.   Administrator danych informuje, że dane osobowe mogą być przekazywane następującym odbiorcom lub kategoriom odbiorców:

  1. Upoważnionym pracownikom albo współpracownikom Administratora świadczącym usługi na podstawie umów cywilnoprawnych,
  2. Zakładom ubezpieczeń i innym instytucjom finansowym przy zawarciu umowy i złożenia wniosków przy których pośredniczy administrator,
  3. Administratorom i dostawcom systemów informatycznych oraz usług hostingowych,
  4. Przedsiębiorcom świadczącym usługi pocztowe i kurierskie,
  5. Przedsiębiorcom świadczącym usługi księgowe, rachunkowe, podatkowe
  6. Przedsiębiorcom świadczącym usługi w zakresie archiwizacji oraz niszczenia dokumentów,
  7. Kancelariom prawnym oraz notarialnym świadczącym usługi prawne,
  8. Organom administracji publicznej, w tym Krajowej Administracji Skarbowej, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz organom ścigania, organom wymiaru sprawiedliwości oraz komornikom sądowym w przypadkach przewidzianych przepisami prawa.

 

§ 6

 

Maksymalny okres przechowywania danych osobowych:

  1. W przypadku klientów, którzy zawarli z Administratorem umowę lub z zakładem ubezpieczeń lub instytucjom finansową przy której pośredniczył administrator– przez okres przez okres 6 lat od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło rozwiązanie albo wygaśnięcie umowy zawartej z Administratorem lub podmiotem trzecim
  2. W przypadku pozostałych kontrahentów– przez okres 6 lat od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło rozwiązanie albo wygaśnięcie umowy zawartej z Administratorem lub podmiotem trzecim
  3. W przypadku potencjalnych klientów– do momentu cofnięcia przez Państwa zgody na przetwarzanie danych osobowych, nie dłużej niż przez okres 2 lat do końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło wyrażenie zgody albo złożenie zapytania ofertowego,
  4. W przypadku osób, z którymi personel Administratora utrzymuje kontakty służbowe i biznesowe– do zakończenia współpracy z Administratorem przez okres dalszych 6 lat.
  5. W przypadku nadawców korespondencji– przez okres 6 lat od końca roku kalendarzowego, w którym otrzymano korespondencję,

W przypadku gdyby obowiązują przepisy prawa nakazywały dłuższe przechowywanie danych – zastosowanie znajdą regulacje przewidziane w tych przepisach.

 

§ 7

 

Uprawnienia przysługujące Państwu w związku z przetwarzaniem danych:

  1. Prawo do cofnięcia w dowolnym momencie zgody na przetwarzanie danych osobowych bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed otrzymaniem oświadczenia o cofnięciu zgody – dotyczy danych osobowych przetwarzanych na podstawie udzielonej zgody – art. 6 ust. 1 lit. a) RODO,
  2. Prawo dostępu do treści danych osobowych – art. 15 RODO,
  3. Prawo do żądania sprostowania danych osobowych – art. 16 RODO,
  4. Prawo do usunięcia danych osobowych („prawo do bycia zapomnianym”) – art. 17 RODO,
  5. Prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych – art. 18 RODO,
  6. Prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. otrzymania zestawu danych w powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego – art. 20 RODO – dotyczy danych osobowych przetwarzanych na podstawie udzielonej zgody – art. 6 ust. 1 lit. a) RODO albo w celu wykonania umowy – art. 6 ust. 1 lit. b) RODO,
  7. prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w prawnie usprawiedliwionych celach Administratora, w tym na potrzeby marketingu bezpośredniego realizowanego na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – art. 21 RODO,

W celu realizacji ww. praw prosimy o kontakt pod nr telefonu: +693 491 490 lub email: kamil@cieplicki.pl   Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych może nastąpić w każdym czasie poprzez przesłanie korespondencji pocztą na adres Administratora albo za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kamil@cieplicki.pl Informujemy, że przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego –Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

 

§ 8

Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności małe pliki tekstowe zawierające nazwę strony internetowej, numer oraz czas przechowywania. Pliki cookies są wysyłane przez odwiedzane strony internetowe i pobierane na komputerze użytkownika. Przeznaczone są one do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Co istotne informacje zawarte w tych plikach pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie przez stronę, która je utworzyła, a co za tym idzie – strona internetowa nie może mieć dostępu do innych plików znajdujących się na komputerze użytkownika.

§ 9

Istnieje możliwość wyłączenia plików cookies poprzez zaznaczenie albo ustawienie odpowiedniego pola w swojej przeglądarce. I tak:
w przeglądarce Mozilla Firefox należy wejść w menu „Narzędzia” wybrać „Opcje” i w nich zakładkę „Prywatność”.
w przeglądarce Microsoft Internet Explorer należy wejść w menu „Narzędzia” wybrać „Opcje internetowe” i w nich zakładkę „Prywatność”.
w przeglądarce Google Chrome należy wejść w „Dostosowywanie i kontrolowanie Google Chrome” (trzy poziome kreski w prawym górnym rogu przeglądarki) i wybrać zakładkę „Ustawienia”, następnie należy przejść do ustawień zaawansowanych, a tam kliknąć na „Ustawienia treści” przy Prywatności.
w przeglądarce Opera należy wejść w „Ustawienia”, następnie w „Preferencje”, tam wybrać „Zaawansowane” i na końcu „Ciasteczka”.
w smartfonach oraz tabletach istnieją często inne zasady wyłączenia plików cookies dlatego warto zapoznać się z opcjami prywatności w dokumentacji na stronie internetowej producenta urządzenia.

 

§ 10

Pliki cookies używane w Serwisie umożliwiają odpowiednią personalizację wyświetlanych na stronie informacji i zaprezentowanie treści dostosowanej do potrzeb użytkownika. Ciasteczka będą wykorzystywane jedynie w celu dostosowywania i poprawiania sposobu działania Swiu, a także do mierzenia skuteczności przeprowadzanych akcji na Serwisie oraz do celów statystycznych. To wszystko ma na celu podniesienie jakości Serwisu oraz dopasowanie go do potrzeb odwiedzających. Należy zaznaczyć, że Autor nie będzie wykorzystywać Ciasteczek, aby kontaktować się z użytkownikiem za pośrednictwem poczty, maila czy telefonu.

§ 11

W ramach Serwisu stosowane są plików: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies).
„sesyjne” pozostają w urządzeniu użytkownika, aż do opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki internetowej. Należy pamiętać, że aby niektóre aplikacje lub funkcjonalności działały poprawnie muszą być one aktywne.
„stałe” pozostają w urządzeniu użytkownika przez czas określony w parametrach pliku (modyfikacji tego czasu można dokonać w ustawieniach przeglądarki) albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez użytkownika. Te pliki ułatwiają korzystanie z Serwisu poprzez np. zapamiętywanie rozdzielczości albo układu treści.